26 Şubat 2014 Çarşamba

Mont Blanc'ın eteklerinde bir cennet: Chamonix - 2

Chamonix 2. gün
05/01/2014

2. gün bu güzel manzaraya açtık gözlerimizi. Sabah henüz erken, güneş yavaş yavaş Alpler'in ardından beliriyor, kar taze, hava soğuk, Mont Blanc biraz sisli. Şansımıza bugün güneşli bir gün olacak gibi duruyor.

Bugün Alpler'de yürüyüş yapıyoruz. Aslında benim için son yıllarda bizim için kayak ve snowboarddan ibaret olan kış tatili, bu sene Ömer'in menisküs ameliyatından dolayı biraz biçim değiştirmek zorunda. Kayak yerine değişik alternatifler bulduk. Chamonix bunun için ideal bir yer, kayak yapmadan kış tatilinde birçok şey yapılabilirmiş. Arabayla bir kaç dakikalık uzaklıktaki Les Houches kayak merkezinde bir de yürüyüş hattı mevcut, biz de istikameti buraya çevirdik bugün. Arabayı otoparkta park edip, telecabinin hemen karşısındaki mağazadan özel yürüyüş aparatlarını kiralayıp, başladık tırmanmaya. Aslında bu yürüyüşü yapmamızın bir amacı da, listemde mutlaka gidilmeli olarak işaretlediğim bir dağ restoranında öğle yemeğimizi yemekti fakat ilk başlarda eğlenceli gelen bu aktivite bir müddet sonra bizi fazlasıyla yordu. Ve maalesef yarı yolda parkurdan ayrılıp, yola zor attık kendimizi. Yarı yol dediğime bakmayın yaklaşık 1,5 saat kadar tırmandık. Tabi çıktığımız yol öyle işlek değil, başadık yürümeye ama yol bitecek gibi de değil. Son çare ilk gelen araca otostop oldu ve voila :) Bizi aşağı indirecek bir İngiliz'e denk geldik. Bize İngilizlerden kurtuluş yok.  Her ne kadar çok yorulmuş olsak da, o restorana ulaşamamış olsak da, yukarlarda bulduğumuz küçük dereler, karlarla kaplı ağaçlar, manzara öyle güzeldi ki buna değdi doğrusu. İşte yürüyüşte biz...

IMG_1555IMG_158620140105_IMG_344120140105_IMG_344020140105_IMG_343720140105_IMG_3444IMG_1563IMG_1576IMG_1567IMG_1581

Şu meşur restoranı da yazmadan geçmek istemiyorum. Burası hakkında öyle güzel yorumlar okudum ki, gidemediğim için üzgünüm. Ama belki de bu Chamonix'ye bir daha ki gelişimizin bahanesi olur. Bu arada burayı ertesi gün kayarken buldum ama tek başıma gitmek istemediğimden başka bir kışa bıraktım. Restoranın adı Les Vieilles Luges ( http://www.lesvieillesluges.com ). Pistin biraz dışında, ağaçlar arasına gizlenmiş, küçük bir dağ evini küçük bir restoran yapmışlar. Havanın güzel olduğu bir güne denk gelirseniz muhteşem terasında, çok soğuk ve yağışlı bir gün ise içerde şöminenin karşısında keyifle yemeğinizi yiyebilirsiniz. Gidin, görün, keyfini çıkarın, bize de yazın ;)

Otostopla arabamıza ulaştığımızda saat 5 gibiydi ve kurtlar gibi açtık. Dün akşam aklımda kalan raclette bugüne en uygun yemek olacaktı. Ve tekrar Le Monchu'da aldık soluğu. Raclette, İsviçre'ye özgü bir yemek, yemek dediğime de bakmayın peynirin adı aslında. Özellikle sunum olarak, bugüne kadar gördüklerimin en orjinali Le Monchu'da olandı. Ve en lezzetlisi. Kömür ateşi gibisi yok tabi. Fazla anlatmaya gerek yok işte resimler... Yanında et, haşlanmış patates ve güzel bir şarapla tadına doyamayacağınız raclettei, Chamonix'deyseniz burdan başka bir yerde yemeyin. Bu arada size bir not, raclette akşam yemeği için fazla ağır bir yemek aklınızda bulunsun.
20140105_IMG_279620140105_IMG_345120140105_IMG_3449

Yemek sonrası kısa bir Chamonix turunun ardından, otelin spasında günün tüm yorgunluğunu attık üstümüzden. Yarın program çok dolu, hem Montenvers'de ki buz mağarasını gezeceğiz, hem Mont Blanc'ın zirvesine çıkacağız.